Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Joh. 15:5

lauantai 26. maaliskuuta 2011

Jeesuksen paluu

Tiesithän, että Jeesus on tulossa kohta takaisin. Oletko valmis siihen? Ettei sinua havaita matkalle jääneeksi, palvelijaksi joka rupesi lyömään kanssapalvelijoitaan, juopumaan juopuneitten kanssa? Ettei sinua havaita sellaiseksi, joka tulee kolkuttamaan ovea, ja sanomaan, että sinun nimessäsihän me ajoimme ulos riivaajia, sinun nimessäsihän me teimme monta voimallista tekoa, joihin Hän vastaa: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut, menkää pois minun tyköäni te vääryyden tekijät." Minusta aika karmaiseva ajatus jäädä ulkopuolelle, kun huomaan toisten menevän sisälle Jumalan valtakuntaan. Itse jääden hylätyksi ja ulos pimeyteen. Minä haluan päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Minä tahdon, että nimeni on elämän kirjassa. Minä tahdon valita Jeesuksen tuntemisen, ja pitää sen tärkeämpänä kuin kaiken muun. Minä tahdon oppia tuntemaan Jumalan ja Jumalan myös tuntevan minut. Haluan elää lähellä Häntä, joka on minun puolestani kuollut, että voisin valita elämän, jonka Hän lahjoittaa minulle armosta. En voi mitään tehdä, ansaitakseni sitä, minun tulee vain ottaa se vastaan, kun Hän tarjotaa sitä minulle. Älkää siis nukkuko, vaan valvokaa, sillä sillä hetkellä, jona ette tiedä, Hän saapuu. Toivottavasti olette hereillä kun Jeesus tulee, sillä minä tahdon ainakin ottaa Hänet vastaan omana Herranani. Minulla ei ole mitään syytä lähteä Hänestä, koska kaiken, aivan kaiken olen saanut Häneltä. Ilman Häntä minulla ei ole mitään, ja Hänessä minulla on kaikki mitä tarvitsen. Jeesus on ainoa tie ja ainoa totuus ja ainoa elämä, jonka takia kannattaa jättää kaikki ja seurata Häntä.

Tiesithän sen, että sinun nykyisyytesi ja valintasi vaikuttavat sinun tulevaisuuteesi. Jos luulet, että elämä on vain tässä tämä lyhyt hetki, joka on sinulle annettu, niin olet väärässä. Tämä on vain alkua sille, mitä on tulossa niille, jotka ovat panneet toivonsa Jeesukseen. Meille on luvattu jotain paljon parempaa. Jotain enemmän kuin voimme ikinä käsittää ja ymmärtää. Pyydän, anna sovittaa itsesi Jumalan kanssa, ota vastaan Jeesuksen täytetty työ, pyydä Hänet elämääsi Herraksesi, ja ala seurata Häntä. Hän on luvannut omilleen Pyhän Hengen auttamaan, ja Pyhä Henki on ihan todellinen Henki joka toimii ja vaikuttaa Hänen omissaan ja koko maailmassa. Hänet Jeesus on lähettänyt meille, johdattamaan meidät kaikkeen totuuteen.
Jos olet epävarma omasta tilastasi, tai minne olet menossa tai onko sinulle paikka taivaassa, niin suosittelen etsimään ja rukoilemaan Jumalalta tähän vastausta ja hakeutumaan sellaiseen yhteyteen, johon Jumala on kutsunut omansa. Eli keskinäiseen rakkauteen, Kristuksen ruumiin jäsenten kanssa. Uskovien yhteys on paikka, missä Pyhä Henki pääsee tekemään työtä ja rohkaisemaan sinua tässä pimeässä ja taisteluja täynnä olevassa maailmassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti