Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Joh. 15:5

perjantai 21. tammikuuta 2011

Uni

Näin eilen unta. Unessa olin koolla veljien kanssa, ja siinä eräs vanhempi mies rukoili minun puolesta ja en kokenut mitään ihmeellistä siinä. Mutta vähän ajan päästä Jumalan voima tuli päälleni ja aloin täristä ja vaivuin maahan ja näin unen.

Unessa maailma oli täynnä kaaosta ja sekasortoa. Kaikkialla maailmassa oli kaikki aivan pois tolaltaan ja pitkiä ja lyhyitä käärmeitä meni pitkin maata. Eräs ajeli kolmipyörällä käärmeiden päälle ja ne poksahtelivat pois jättäen jälkeensä sinisen savupilven. Unessa näin myös pyörätelineet, joissa oli pieniä katapultteja parkissa, pyöräteline täynnä niitä. Tässä kohden unta minä aloin itkeä aivan hillittömästä, aivan kuin itkusta ei olisi tullut loppua, niinkuin pieni lapsi itkee. Heräsin.

Selitin tämän unen näille veljille, joita näin unessani, kerroin että maailma on täynnä kaaosta ja sekasortoa siksi, koska Kristityt eivät taistele. He eivät tahdo taistella, vaikka Jeesus on antanut meille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen valtaa, mutta Kristityt eivät silti halua taistella. He eivät tahdo kuulla pasuunan ääntä. He mielummin oleilevat kulta linnoissaan ja piiloissaan ja ovat mielummin maailman mukaisia, ettei heitä ahdistaisi taistelu ja sota. He eivät tahdo sotaa vaan rauhaa, vaikka sota on kaikkialla. Itkin unessa siksi, koska koin Jeesuksen itkevän tästä asiasta. Jeesus tahtoisi omiensa taistelevan, mutta Hän itkee koska Hänen omansa eivät tahdo taistella. Hänen omansa tahtovat elää oman mielensä mukaan, mutta eivät tahdo elää Heidän Mestarinsa ohjeiden mukaan. He tekevät kompromisseja, he tahtovat mukavia, leppoisia päiviä, mutta pasuunaa he eivät tahdo kuulla.

Tämän jälkeen heräsin, siis oikeasti. En oikeastaan ole varma oliko tämä edes uni, mutta tälläisen silti näin ja tässä oli myös kokemani selitys uneen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti