Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Joh. 15:5

keskiviikko 22. syyskuuta 2010

Totinen viinipuu

Uskollisuus, hyvyys, laupeus, rakkaus, totuuden puhuminen, kuuliaisuus, anteliaisuus, avuliaisuus, rehellisyys, rauha, ilo, pitkämielisyys, itsensähillitseminen, ystävällisyys, sävyisyys.

Tämmöisiä asioita ovat hengen hedelmät. Siis, mitä seuraa siitä kun vaeltaa Jumalan kanssa ja alkaa tuottaa hyvää hedelmää.

Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Joh.15:1-4

Tämä on oikeastaan mytös tämän minun blogini ajatus, eli Jeesus on se viinipuu ja me olemme oksat Hänessä, jos siis pysymme Hänessä.
Tarkastelkaa itseänne. (älkää verratko muihin, vaan katso itseäsi)
Oletko Jumalan lapsi joka kantaa hedelmää Jumalalle? Onko sinussa nähtävissä näitä edellä mainittuja hedelmiä? Kannatko niitä paljon vai vähän?
Jeesus tahtoo, että me kantaisimme hyvää hedelmää Hänessä, taivaan Isä taas on se viinitarhuri joka karsii ja puhdistaa Jeesus-puuta, että oksat kantaisivat enemmän hedelmää. Miten on? Oletko sallinut Isämme puhdistaa sinua? Oletko antautunut Jumalan käsien varaan Hänen puhdistettavakseen?
Jos et ole sitä vielä tehnyt, niin katso minkälaisia hedelmiä siitä seuraa.

Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset... Gal.5:19-21

Kannatko hyvää hedelmää?

Vai kannatko huonoa hedelmää?

Anna Jumalan puhdistaa sinut, anna Hänen karsia sinusta pois huonot hedelmät ja antaudu Hänen käsiinsä. Hän tahtoo puhdistaa, että alkaisit kantamaan hyvää hedelmää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti