Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Joh. 15:5

sunnuntai 7. maaliskuuta 2010

Spiritual Desire

Meistä jokainen on kutsuttu Jeesuksen opetuslapseksi.

Monet ovat kutsutut, mutta harvat silti ovat valitut. Tiesitkös, että siinä on ehtoja, että voit olla Jeesuksen opetuslapsi? Jeesus oli hyvin ehdoton näissä asioissa, ei kuka vaan voinut olla Hänen opetuslapsensa. Luuk. 9:23-25 sanoo, että

Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?

Haluatko siis elää elämäsi itsellesi, vai haluatko elää sen Kristukselle? Tästä on kyse. Mikä on sinun sydämesi asenne. Jeesus kehoittaa ottamaan ristin päivittäin. Tämä on joka päiväinen valinta. Meidän on kuoltava itsellemme, jos tahdomme elää Kristukselle. Omille tavoitteillemme, omille lihallisille haluillemme, omille syntisille tavoillemme, kaikelle sille mikä on Jumalan tuntemista vastaan, sille mikä ei mielytä Jumalaa.

Loistava uutinen taas on se, että kun me ristiinnaulitsemme tällä tavalla oman itsemme, niin se saamme myös elää ylösnousemuselämää Kristuksen kanssa, koska Hän nousi kuolleista! JA TÄMÄ TOIMII MYÖS! Älkää kuvitelko, että Jumala jättäisi meidät tähän kuolleeseen tilaan, Hän on luvannut meille ylösnousemuksen myös. Herralla on varattuna meille paljon parempi elämä Hänessä, jos me kuolemme omalle itsellemme. Kristuksen elämä alkaa toimia, kun sinä kuolet, Hän alkaa elää. Hänen tulee kasvaa, minun vähetä sanoi Johannes Kastajakin. Luojalle kiitos, että tämä on todellista, mahdollista, jopa ihmeellisen ihanaa. Älkää uskoko niitä valheita, että ei se muka kannata, eikä se muka toimi. SE TOIMII! Jeesus elää tänäänkin. Hän elää myös jokaisen kautta joka Hänen tähtensä luopuu jostakin.Se ei välttämättä ole helppoa, mutta se tuo ilon, ja elämän, toivon, päämäärän, rakkauden, yhteyden...kaiken mitä elämiseen ja kaikkeen tarvitaan. Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen varhurskauttaan, niin kaikki muu siinä ohessa teille annetaan.

Muistakaa, että Hän sanoi: Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää. Mark. 10:29-30

Paavali kuvasi tätä näin: "ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni" Gal. 2:20

Olkaa niin siunattuja kaikki te jotka Kristuksen Jeesuksen olette elämänne Herraksi valinneet. Kiitos Isälle Jumalalle teistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti