Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Joh. 15:5

lauantai 19. helmikuuta 2011

Kokemuksia

Meidän teoilla tai ponnisteluilla on loppujen lopuksi hyvin vähän hyötyä siinä kun yritämme kuulla Herraa tai tehdä Hänen Henkensä johdatuksessa asioita. Olen joskus yrittänyt ansaita Jumalalta huomiota ja yrittänyt osoittaa Jumalalle, että olen Hänen huomion arvoinen. Sen vain saanut kokea, että Jumala sitten eräs kerta pysäytti minut ja sanoi: "Henrik, anna minulle sinun raamatun lukemisesi, ylistämisesi, rukouksesi... Niin minä pidän huolen kaikesta muusta." Yhtäkkiä minulla ei ollutkaan mitään turvakortta mistä pitää kiinni. Ainoastaan Hänen kätensä ja armonsa, jotka lupasivat tehdä niin. En voinut enää luottaa itseeni, vain Herraan. Sen jälkeen olen oppinut, että oikeastaan tärkeintä ei ole ansaita Jumalalta vaan olla kuuliainen Hänelle. Emme voi ansaita Häneltä mitään, mutta voimme todella Häntä. Tai sitten olla tottelematta.
Joka tapauksessa tämä on johtanut siihen, etten enää yritä itse tehdä, vaan odotan Herran näyttävän mitä tulee tehdä milloinkin. Annan Jumalan Hengen johdattaa. En voi, enkä pysty tekemään mitään, millä saisin Jumalan liikkumaan, voin vain luottaa siihen, että tottelen heti kun Hän puhuu, ja ylistän ja rukoilen, mutta kaiken oman suorittamisen kuoletan pois. Henki on se joka tekee eläväksi, ei liha mitään hyödytä.
Jätä asiasi Herralle, niin hankkeesi menestyy. Älä yritä olla omissa silmissäsi viisas ja taitava. Olen itse saanut sen oppia, ettei minussa todellakaan ole sellaista ymmärrystä tai taitoa tai kykyä että osaisin tehdä oikein, Jumalan armosta olen se mikä olen. Eli jos Herra siunaa sinua sen armon kautta jota välitän elämääsi, kiitä Herraa, se ei ole minun omaa ansiotani, lahjaksi olen sen saanut ja lahjaksi sen annan. Näin on Jumala minua kehoittanut tekemään. Herra siunatkoon sinua, että voisit oppia tuntemaan Jumalaa enemmän ja tarkemmin ja että Herra antaisi sinulle kuulevat korvat kuulla Hänen äänensä ja kuuliaisen sydämen, että voisit heti totella kun Hän puhuu sinulle. Hän on elävä Jumala, puhdista itsesi kaikesta mikä vie sinun huomiosi muualle, ja täyttää mielesi. Pidä kanavasi puhtaana, niin Herra täyttää sen omalla itsellään. Hän asuu pyhyydessä ja puhtaudessa. Hänen olemus on kirkkautta täynnä. Hänessä ei ole mitään petosta, eikä Hän valehtele. Pyrkikää meidän Jumalamme kaltaisuuteen, suorittamatta silti omilla ansioillanne tätä. Kysykää Jumalan tahtoa elämäänne, etsikää niin te löydätte.
Sinäänsä hassua, kun raamatussa meitä kehoitetaan aktiivisesti etsimään Häntä, mutta joskus Herran täytyy pysäyttää meidät, kun meidän etsimisestä tai Jumalan palveluksestamme tulee meille epäjumala. Sellainen joka vie meidän kaikki aikamme, eikä meille jää aikaa siihen aitoon yhteyteen ja rakkauteen Jumalan kanssa. Voi, kumpa voisin sen kirjaimin kertoa mitä tarkoitan tällä kaikella, tämä on vain minun sydämelläni taas tämä kaikki asia. Siksi koin kirjoittaa niin tänne. Elämä on minulle Kristus, kun minä itse kuolen itselleni, niin se on taas voitto. Kaiken muun haluan ja tahdon pitää roskana Kristuksen tuntemisen rinnalla. Tähän törmään uudelleen ja uudelleen, että oikeastaan on vain yksi tärkeä asia ja se on Jumala itse. Kaikki muu on niin toisarvoista Häneen verrattuna. Kumpa saisin vain puhua Hänestä ja katsoa Häneen ja tuntea Hänet joka elää iankaikkisesti. Hän on niin ihmeellinen. Jeesus, Jumalan poika. Anna minun nähdä sinut Herra.

1 kommentti:

  1. Hyvä, että kirjoitit tämän. Tärkeää on myös usein pysähtyä miettimään, miksi teen mitä teen? Jostain syystä motiivit on usein hankala pitää puhtaina. Siinä olen saanut onneksi kasvaa Jumalan vaikuttamana, en todellakaan omassa voimassani. On ollut todella vapauttavaa, kun tajuaa, että "Hei, Jumala on antanut minulle mahdollisuuden tehdä tämän, tuon jne." Kaikesta saa kiittää Herraa ja tehdä kaiken niin kuin Herralle. Uhrata niin kuin Abel. Jumala on arvollinen saamaan kaiken elämissämme, koska kaikki on vaan plussaa, kun on saanut tulla tuntemaan Jeesuksen.

    VastaaPoista