Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Joh. 15:5

torstai 1. huhtikuuta 2010

Totuus tekee vapaaksi

Oletko koskaan ollut kertomatta jotain tai sanomatta jotain, vaikka ihan hyvin voisit? Tai et vain ole tahtonut, koska se on ollut liian häpeällistä ja kivuliasta sinulle? Tuntuuko joskus, ettei sinulla ole oikein mitään tekemistä joidenkin ihmisten kanssa, koska mielessäsi pyörii paljon heistä ajatuksia ja et pidä heistä näiden syiden takia, minkälaisen kuvan olet heistä luonut mielessäsi? Nämä ihmiset ovat todennäköisesti myös luoneet kuvan sinusta, ja eikä se kuva voi muuttua miksikään muuksi, ennenkuin he saavat kuulla totuuden.

Olen huomannut tällä lyhyellä oppimäärällä, että totuus tekee ihmeitä. Juttelin kerran erään ihmisen kanssa asioista, joita olen elämässäsi käynyt läpi ja kerroin avoimesti siitä millaisen lapsuuden olen viettänyt ja miten se on vaikuttanut minun elämääni. Kerroin myös siitä miksi olen sellainen kristitty kuin olen. Oli todella mahtavaa nähdä se, miten Jumala oli järjestänyt tämän tilanteen. Kun kerroin näitä asioita, tämä ihminen alkoi ymmärtää paljon paremmin miksi olen tämmöinen kuin olen. Huomasin vain sen hyvän hedelmän mikä tästä keskustelusta seurasi. Tämä ihminen alkoi kunnioittaa enemmän sitä mitä nyt olen, kun ymmärsin mitä kaikkea olen elämässäni joutunut käymään läpi.

Ihmiset luovat toisistaan ennakkoluuloja ja niistä syntyy myöhemmin kuva ja pinttynyt ajattelu tapa meidän mieleemme, joka estää meitä olemasta toiselle täysillä omia itseämme tai olemasta yhteydessä toisiimme. Nämä mielenlinnakkeiksi kutsutut asiat täytyy saada revittyä maahan, jos ne estävät luomasta tervettä kuvaa toisistamme ja estävät Kristuksen sanojen leviämistä.

Se tunne, kun kerroin näitä tosiasioita elämästäni, oli kuin suuri lamppu olisi syttynyt tälle ihmiselle. Hän näki ensimmäistä kertaa varmaan, millainen todella olin ja miksi. Pitäkää kaikki huoli että tavoittelette totuuden mukaisuutta. Hirveän helposti me alamme muodostamaan väärää kuvaa toisistamme, koska emme saa totuutta asioista. Totuus tekee vasta vapaaksi, ei mikään muu ja Kristus on totuus.

"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi" Joh. 8:31-32

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti