Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Joh. 15:5

keskiviikko 12. toukokuuta 2010

Hengellinen harjoitus

Meidän tulisi oikeasti käyttää sitä armonlahjaa/lahjoja joita Jumala on meille antanut. Meidän tulisi virittää ne jopa palaviksi Hänen käyttöönsä. Kuinka tämä on mahdollista? No ainakaan se ei toteudu, jos istumme toisiamme niskaan katsoen seurakuntarakennuksen penkeissä. Meidän tulee istua kasvotusten ja mielummin pienemmissä ryhmissä. Meillä tulee olla muita huoneita myös, joiss voimme syödä ja juoda Hengellisestä lähteestä. Vaikea on kohdata ihmisiä, jos me vain toisiamme niskoihimme katsomme ja ehkä joskus tervehdimme ohimennen tai jäämme juttelemaan muutamaksi minuutiksi kanssa veljiemme ja sisariemme kanssa. Meidät on kutsuttu vaeltamaan keskinäisessä rakkaudessa. Kuinka tämä voi toteutua, jos me emme edes vietä aikaa yhdessä pitempään kuin sen pakollisen 2h-3h viikossa?

Meille on annettu uskomattoman paljon voimavaroja, lahjoja, Jumalan sanaa, rakkautta, kunhan vain otamme sen käyttöön. Minulla on ehdotus. Ota joukko ihmisiä, jotka ovat Kristittyjä ja vaeltavat Herran tahdossa ja haluavat oppia tuntemaan Herraa Kristusta enemmän. Kokoontukaa kodeissa, pienissä ryhmissä ja lukekaa yhdessä Jumalan raamattua, keskustelkaa siitä. Rukoilkaa yhdessä ja etsikää tällä tavalla Herraa yhdessä. Olen aivan sata varma, että alatte rakentua keskinäisessä rakkaudessa, alatte ikävöidä toistenne näkemistä, ja haluatte viettää aikaa yhdessä. Vaeltakaa tässä pitempi tovi, niin huomaatte kyllä, että alatte kasvaa Herran tuntemisessa. Kristus on teidän keskellänne, kun teitä on läsnä kaksi tai kolme (tai vähän enemmän). Älkää lannistuko, vaan olkaa turvallisella mielellä. Kenenkään ei tarvitse olla mikään pappi tai seurakunnan työntekijä, että voi lukea raamattua ja keskustella siitä. Jakakaa kokemuksia Herrasta yhdessä. Luottakaa Pyhään Henkeen, Hän auttaa teidän heikkouttanne, kun ette tiedä mitä tehdä. Hän on meidän puolustajamme.

Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan. Luuk.12:32

Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta. 2.Tim.1:6

Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. 1.Kor.14:12

Luuk.19:12-26 Leivisköistä ja niiden käytöstä

Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. 1.Kor. 14:1

Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. 1.Joh.4:8

Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus. Joh. 13:35

Luuk.14:25-35 Opetuslapseuden ehdot


Noniin, ja sitten harjoittelemaan siitä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti